onsdag 17 december 2008

Bara för att jag aldrig orkar blogga

Igår va det dags för det tradiotionella julbaket med klassen. I vanliga fall är vi i en av hemkunskapssalarna efter skolan, men i år var det städat i hemkunskapen och vi fick vara i sal 30 på skoltid istället. Men med bara Åsa som skulle hålla koll på oss blev det lite väl stökigt.

Alla tidigare år har godiset räckt till flera 'fikastunder' men i år
blev det inte alls mycket.. Undra varför (a) Under de 2,5 timmar vi bakade fördrevs de mesta av tiden men killarnas egna version av pingis (eller pingpong-war som Albin kallade det). För att spela behöver man en pingisboll, ett gäng kompisar, ett bord och ett frivilligt 'nät'. Man har nämligen ett levande nät, helst en tjej, i det här fallet va det jag. Och sen kör man rundpingis, fast man slår på bollen med händerna. Om bollen fastnar på 'nätet' blir det omboll (om den däremot hamnar på bordet mellan 'nätets' överkropp och arm så bli de poäng till den som inte kunde ta den bollen)
Helt sjukt, men jag led inte så mycket; Ella matade mig med strössel
å Fredrik matade mig med marshmallows.
Tycker man att 'pingpong-war' verkar lite väl tråkigt så kan man ju alltid dela upp sig i 'lag' och leka andra världskriget samtidigt som man spelar. ;)

Men nu är det i alla fall bara en dag kvar i skolan (fredag räknas inte, då springer va bara runt å äter pepparkakor och dansar juldans till kl. 11 när alla får gå hem) sen får jag äntligen sova ut :)

1 kommentar:

Myggan sa...

Stackars, stackars Åsa. =)
Ha det så bra hos "papsen". Vi syns snart.
P-K, Mamsen