torsdag 25 juni 2009

Bara för att det äntligen är sommar :D


Ojojoj, nu var det längesen ja la upp något! Men jag har faktiskt bättre saker för mig (t.ex. att bli mycket, mycket brunare än mamma).


Men tänkte att jag kunde lägga upp en bild på mig i min nya frisyr, för att uppdatera släkten lite ;) Åsså kan jag ju passa på att tjata lite om min (hittills) underbara sommar :D


Skolavslutningsdagen började med ösregn, inte världens härligaste, särskilt eftersom jag och Lousie fick göra i ordning traktorkärran helt själva. Detta innebar att vi stog uppe på kärran (under tak, tack och lov) i våra vita klänningar, med högklackade skor och lösnaglar och sågade björkris och knöt på lakan en kvart innan skolavslutningen. Jag behöver väl inte säga att vi va rätt sura på våra lata klasskamrater när vi väl kom till kyrkan. men efter ett tag lugnade vi ner oss och när vi fick våra betyg va vi på riktigt bra humör (jag fick 275 poäng :D) och sen när vi stog på flaket i regnet efteråt, så var vi riktigt glada :D Och att åka runt i habo och skrika och kasta vattenballonger va hur kul som helst!
Sen blev det en snabb fika hos mormor och morfar innan den va dags att åka till Skara. :D
Vi åkte berg-och-dal-banor, vi åt sockervadd, vi blev lite blöta, vi skrattade, vi lekte i lekparken, vi skrattade lite till, vi va på disco, vi sprang runt, Norman badade i karpdammen, vi rymmde in på tivoliområdet (som var stängt på kvällen), vi skrattade igen, vi kramades, vi lekte gruppvåldtäckt (oroa dig inte mamma, de va bara på låtsas), vi skrattade ännu mer och sen hade vi allsång hela vägen hem (när Tobbe inte berättade roliga historer).
Det var en av de bästa kvällarna i mitt liv :D :D


Sen fortsatte sommarlovet med pyjamasparty hos Tobbe, bio (Änglar och Demoner), sova över me Ella och Michele, midsommar först hos Ella och sen hos Emelie med grillning, kubb och alldeles för hög musik, filmkväll me Ella, Emelie och Michele (sov över me Ella och Michele samma kväll) och nu har jag spenderat dom senaste tre dagarna på stranden med Louise, Emelie, Michele, John, Koffe, Kim och Jocke och jag börjar få riktigt fin färg :D


Imorgon blire stranden igen me John, Koffe och Kim, sen ska jag till min kära lilla pappa i helgen (blir väl lite beach då också) och på måndag ska jag till stan och ha make over-dag me Louise (vilket innebär att ja kommer va pank nästa månad)


Det är svensk sommar när den är som bäst, livet leker och mitt största problem just nu är att jag kommer vara i Varberg när Norman har sin födelsedagfest, som vi har pratat om sen april..
Menmen, ja överlever, man måste ju spendera lite tid med pappsen innan det blir vinter och han lyckas köra ihjäl sig på dom norska bergsvägarna.. Eller får lungcanser eller hjärtinfarkt eller något annat i den stilen..


Ha en bra sommar! Och använd solskydd, det gör jag :D
Puss å Kram <3

1 kommentar:

Myggan sa...

Mamsen är inte avis ett dugg! Så det så!
/P-K