fredag 21 november 2008

Bara för att jag stressar som ***

ÄNTLIGEN är den här stressiga veckan över!! Jag har knappt haft en lugn stund överhuvudtaget!

I måndags va både Louise och morfar här, Louise för att vi skulle skriva ekologirapport och morfar för att mormor hade syjunta, det slutade med att vi körde hem dom hur sent som helst och jag stupade i säng halv 11 ungefär.

I tisdags åkte jag hem och satt framför TVn i nån timma innan det var dags att laga mat åt den kära familjen (spagetti, home-made köttbullar och tomatsås) sen spenderade jag kvalitetstid med mamma och Dennis ett tag innan jag stupade i säng och somnade nån gång runt halv 10.

I onsdags stannade jag kvar i Habo efter skolan och pluggade Kemi (prov på elektrokemi och periodiska systemet), sen åkte mamma och jag till Jönköpings Praktiska Gymnasie. Det verkar jättebra, lärarna är jättetrevliga och lokalerna är asfräscha så det blir nog där jag hamnar. Sen kom jag hem rättså sent, åt lite mat (Sören gjorde fläskpankaka) ringde Louise, duschade, tittade på Grey's Anatomi och gick å la mig.

Igår var det väldigt stressigt! Till och börja med var jag, Louise och Josefine tvugna att bli klara med våran power piont-presentation om Nya Zeeland (på engelska) som skulle redovisas idag. Sen på svenskan skulle vi skriva en novell med temat "Tänk dig att du står på tröskeln till ditt rum. Du och din familj ska flytta långt bort och lämna huset där du har bott i 15 år, du ser dig omkring i det tomma rummet och blicken fastnar på något som ligger kvar och du minns.. vad? Skriv om det och minst 3 andra minnen." Jag blev klar i tid och blev riktigt nöjd också =) Hoppas på ett MVG. Sen var det idrott (spelade badminton med Kim och Louise, helt hysteriskt!!) och efter det var det dags att ta hand om dom "små" åttorna på konfan. Jag är ju konfa-crew. =D Och sen hem sent och äta, blogga och sova..

Idag sov jag lite för länge och fick springa till bussen (och hålla tummarna för att nycklarna låg i väskan) Sen va jag med på 2,5 lektioner innan mamma hämtade mig för att åka in till stan och tandregleringen. Först fick jag komma in och röntga och sen fick jag vänta en halvtimme på att få komma in till Carolina. Väl där kollade hon lite, spände åt lite och trollade bort en 2-millimeters glugg på ca 20 sek (aj!!) och sen var det bråttombråttom till McDonald's (eftersom ja missade lunchen i skolan) och äta i bilen tillbaka. Jag blev 10 minuter sen till Kemi-provet, men de hade in kört igång än så det va lugnt.. Sen gjorde jag provet på 20min och fick 46/49p (MVG!!) Veni Vidi Vici

Klipp som vi andvände på engelskan sevärt!
http://www.youtube.com/watch?v=eh-0knDpn5g

1 kommentar:

Myggan sa...

Bra kämpat hela veckan. Köttbullarna var goda.
/Mamma